4 Mayıs 2011 Çarşamba

Sütlü Misir Corbasi


Malzemeler :

- 400 gr konserve ya da dondurulmuş mısır
- 3.5 su bardağı süt
- 1,5 su bardağı tavuk suyu
- 1 çay kaşığı tuz
- yarım küçük soğan
- 2 yemek kaşığı un
- 2 yemek kaşığı tereyağ

Yapilisi :

Öncelikle mısırımız eğer dondurulmuş ise 5-10 dk haşlıyoruz. Mısırlarımızın yarısını blender veya robot yardımı ile püre haline getiriyoruz. Soğanı yarım halka şeklinde ince ince doğrayıp yağda pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. üstüne unumuzu katıp 5 dk daha kavuruyoruz. Sonra tenceremize püre haline getirdiğimiz mısırı katıp sürekli karıştırarak 2-3 dk pişiriyoruz. Tavuk suyu ve sütümüzü de katıp kaynayıncaya kadar karıştırıyoruz. Kaynadıktan sonra altını kısıp 2-3 dk pişiriyoruz. Ben bitirdikten sonra biraz daha blenderdan geçirdim ve süzerek tencereye ekledim ki soğanlar ve mısırların kabukları diri diri ağzımıza gelmesin diye. Son olarak da içine haşlanmış mısırlarımızı ekliyoruz.Afiyet olsun..


Püf nokta: Eğer dondurulmuş mısır kullanacaksanız; bire yakın su bardağı süt ve aynı miktarda su, 1 yemek kaşığı şeker, 1 tutam tuz ile haşlarsanız mısırın tadı daha güzel oluyor. Haşladığım suyu da ziyan etmeyip çorbama kattım. Eğer tavuk suyunuz yoksa da suyun içinde tavuk bulyon eritebilirsiniz. Ben bazen öyle yapıyorum, tat bakımından bir eksiklik olmuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder